کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی
سلام .به وبلاگ کارشناسی سنجش شهرستان پاسارگاد خوش امدید.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۰۸

ارسال نمرات به سامانه امین

روند ارسال نمرات و سوابق دانش آموزان به سامانه جامعه سنجش وزارت آموزش و پرورش با استقرار نظام جدید آغاز شد. این روند در سال گذشته (96-95) از پایه دهم شروع شد و امسال نیز می بایست برای دانش آموزان فعلی (دهم و یازدهم) نیز انجام شود.

پس با توجه به این مسئله در ثبت اطلاعات فردی و نمره ای دانش آموزان باید از دقت بسیار بالای برخودار باشد.  احتمالا ممکن چندی بعد ثبت اطلاعات تنها متکی به این سامانه (امین) باشد و ثبت اطلاعات در دانا همانند رشته های فنی حذف شود.

 قابل تذکر است که سامانه جامعه سنجش وزارت آموزش و پرورش کارکرد دو گانه ای دارد:

1- انجام عملیات فارغ التحصیلی برای دانش آموزان فارغ التحصیل 

2- ثبت کلیه سوابق دانش آموزان در حال تحصیل 

نکته اوّل: ارسال اطلاعات برای مدارس روزانه در دو نوبت صورت می گیرد:

1) خرداد ماه (ارسال سوابق ضمن سال)

2) شهریور ماه (ارسال سوابق تابستان)

نکته دوم: اما ارسال اطلاعات برای مدارس بزرگسال در سه نوبت صورت می گیرد:

1) نوبت اول بزرگسال (در دی ماه)

2) نوبت دوم بزرگسال (در خرداد ماه)

3) نوبت تابستان بزرگسال (در شهریور ماه)

پس لازم است قبل از ارسال اطلاعات موارد زیر را مد نظر داشته باشید: 

در ابتدا: در دانا موارد زیر را در نظر داشته و انجام دهید:

الف) اطلاعات شناسنامه ای کلیه دانش آموزان با اصل شناسنامه مطابقت داده شود تا در صورت مغایرت نسبت به رفع آن اقدام شود. 

ب) کلیه نمرات قبل از ارسال به سامانه به طور دقیق ثبت و چک شوند چون بعد از ارسال به سامانه و گرفتن تأییده تغییر دادن آن ها نیاز به هماهنگی با سنجش می باشد.

ج) پس از ثبت کلیه نمرات برای حصول اطمینان از ثبت نمرات می توانید از قسمت ورود نمرات، گزارش نمرات ثبت نشده را اجرا نمایید تا احیانا اگر نمره ثبت نشده ای وجود دارد آن را ثبت کنید.

د) در برنامه دانا از بخش عملیات ضمن سال، قسمت نقل و انتقال سروری، گزینه ارسال سوابق به سامانه امین را انتخاب نمایید.

 

ذ) سپس با مشاهده پیام ((خوشبختانه چنین خطای در سیسم برای سوابق سال جاری و یا دانش آموزان فعال مشاهده نشد)) کلمه oK را لمس نموده و پیام بعدی را نیز تأیید نمایید. در مرحله بعد محل ذخیره سازی را انتخاب و فایل خروجی را دریافت نمایید.

نکته سوم: فایل خروجی به صورت فشرده بوده و نام آن به این صورت است: DanaSchoolDataForAmin همراه با (کد منطقه، کد مدرسه، کد دوره و تاریخ

در انتها:  وارد سامانه امین  شوید و موارد ذیل را انجام دهید

الف) پس از ورود به سامانه از قسمت سایر سیستم ها، عملیات مدرسه متوسطه دوم را انتخاب کرده و سپس دوره مورد نظر را فعال نمایید. (یا می توانید با انتخاب گزینه، انتخاب دورههم زمان، نوع عملیان و دوره را انتخاب نمایید.)

ب) از اولین بخش عملیات اصلی، عنوان ارسال فایل از مدرسه به سامانه را لمس نمایید

ج) در این صفحه ابتدا ارسال اطلاعات نمره ای و سپس ارسال تصاویر را از طریق بخش موجود انجام دهید. برای ارسال اطلاعات گزینه Choose File را کلیک کرده و فایل ذخیره شده از دانا را انتخاب و ذخیره نمایید برای ارسال عکس ها نیز از قسمت ارسال تصاویر دانش آموزان روند فوق را تکرار نمایید. 

د) پس از حصول اطمینان از ارسال اطلاعات، از بخش عملیات اصلی عنوان وضعیت مدرسهلمس نمایید در صفحه جدید بر روی شروع محاسبه کارنامه کلیک نمایید، در پنجره جدید نیز مجددا بر روی همین عنوان کلیک نمایید تا روند محاسبه شروع شود. بعد از تأیید (حدود 24 ساعت) و دیدن پیغام می توانید تیک اولیه را زده و ذخیره نمایید تا مراحل بعدی از طرف سنجش صورت گیرد.

ه) پس از تأیید نهایی می توانید از قسمت گزارش ها، گزارشات مربوطه را دریافت نمایید.

این گزارشات شامل: فرم 450 - فرم 451 - فرم 424 - فرم 425 - جلد دفتر امتحانات - پیش نویس کارنامه - کارنامه تحصیلی - دفتر امتحانات - آمار نتایج قبولی دروس در دفتر امتحانات

نکته چهارم: برای این که کلیه مدارکی که از این سامانه چه در قسمت پایگاه عملیاتی (فارغ التحصیلی) و چه در قسمت عملیات مدرسه (متوسطه دوم) چاپ می شوند دارای نام مدیر ومعاون اجرایی و مسئول ثبت نمره باشد، می بایست کلیه ی جدول های مربوطه در بخش عملیات اصلی / مسئولین مدرسه تکمیل شوند. 



از این پس قرار کلیه امورات دفتری اعم از چاپ کارنامه، دفتر امتحانات، فرم 450 و ..... در سامانه سامانه عملیات مدرسه متوسطه انجام گیرد لذا از این پس بایسته است که نکات ذیل زا به طور دقیق در نظر داشته و عمل نمایید:

الف) کلیه مشخصات دانش آموزان از همان پایه دهم به طور دقیق بررسی شده تا با شناسنامه مغایرتی نداشته باشد. 

ب) کلیه نمرات به طور دقیق ثبت و قبل از ارسال به این سامانه چک شوند چون بعد از ارسال قابل تغییر نمی باشند.

ج) از برنامه دانا در بخش عملیات ضمن سال، نقل و انتقال سروری و گزینه ارسال سوابق به امین را انتخاب نموده سپس با پشت سر گذاشتن مراحل فایل خروجی را دریافت نمایید. 

برای فعال کردن این بخش: ابتدا از قسمت سایر سیستم ها بر روی عنوان دوم، پایگاه اطلاعاتی امین کلیک نمایید. در این سامانه بخش های مختلفی است که قابل دست رسی است 1- عملیاتی اصلی 2- گزارش ها 3- گزارش های سیستمی 5- اطلاعیه ها 

د) در سامانه امین بخش عملیات اصلی، ارسال اطلاعات مدرسه به منطقه را انتخاب و دو بخش مربوط به ارسال اطلاعات و عکس را انجام دهید. 

ه) پس از اطمینان از ارسال اطلاعات از بخش عملیات اصلی / وضعیت مدرسه بر روی شروع محاسبه کارنامه کلیک نموده در پنجره جدید نیز مجددا بر روی همین عنوان کلیک نمایید تا روند محاسبه شروع شود. بعد از تأیید (حدود 24 ساعت) و دیدن پیغام می توانید تیک اولیه را زده و ذخیره نمایید تا مراحل بعدی صورت بگیرد.

 و) بعد از این که در قسمت عملیات محاسبه کارنامه تاریخ شروع و تاریخ قابل ثبت شد می توانید تیک تایید نهایی مدرسه را زده و دخیره نمایید. 

در این سامانه اطلاعات نتایج امتحانات از سیستم مدرسه دریافت می شود و مدارک تحصیلی رسمی مانند کارنامه و دفتر امتحانات صادر می گردد

مراحل انجام کار در سامانه

  1. مسئول امور فارغ التحصیلی منطقه یا مسئول سنجش --> تعریف کاربر مدرسه
  2. مسئول  مدرسه --> آپلود اطلاعات به وسیله کاربر مدرسه چک کردن درستی اطلاعات به وسیله مشاهده اطلاعات دانش آموز یا گزارش 450
  3. مسئول  مدرسه -->  فرم  عملیات اصلی >> وضعیت مدرسه را باز نموده و دکمه شروع محاسبه کارنامه را کلیک نمایید در  پنجره باز شده  دکمه شروع عملیات محاسبه کارنامه را کلیک نمایید
  4.  عملیات محاسبه کارنامه  به صورت سیستمی اجرا میشود
  5. مسئول  مدرسه --> بررسی کارنامه دانش آموزان  با استفاده از فرم گزارشها >> پیش نویس کارنامه
  6. مسئول  مدرسه --> در صورت صحت اطلاعات باید کاربر مدرسه از فرم  عملیات اصلی >> وضعیت مدرسه " تایید نهایی مدرسه" را فعال کند
  7. مسئول امور فارغ التحصیلی منطقه --> داز فرم  عملیات اصلی >> وضعیت مدرسه " تایید نهایی منطقه" را فعال کند
  8. مسئول  مدرسه -->  بعد از تایید نهایی منطقه کاربر مدرسه میتواند  گزارش دفتر امتحانات و کارنامه تحصیلی دانش آموزان را چاپ نمایید
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸
فایز شفیعی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.