کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی
سلام .به وبلاگ کارشناسی سنجش شهرستان پاسارگاد خوش امدید.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

در ابتدا بهتر است آیین نامه مربوطه را به دقت بخوانیم:

 

طبق ماده 23 آیین نامه : انتقال دانش آموز در طول سال تحصیلی از یک مدرسه به مدرسه دیگر با موافقت «اداره آموزش و پرورش مقصد» و حداکثر تا یکماه قبل از شروع امتحانات پایانی نوبت دوم بلامانع است. در این صورت مدارک، پرونده تحصیلی و نمرات مربوط به ارزشیابی طول سال تحصیلی، وی باید پس از مهر و امضا مدرسه مبدأ با تأیید اداره آموزش و پرورش، در موعد مقرر به «مدرسه مقصد» ارسال شود. انتقال دانش آموز در محدوده یک منطقه آموزشی با هماهنگی دو مدرسه مبدأ و مقصد و موافقت اداره آموزش و  پرورش، با رعایت مقررات و در مهلت تعیین شده، بلامانع است.

تبصره های ذیل آن شامل:

تبصره 1- پرونده تربیتی– تحصیلی دانش آموز به صورت محرمانه باید به «مدرسه مقصد» ارسال شود .

تبصره2- صحت ریز نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان انتقالی از سوی اداره آموزش و پرورش مقصد، ظرف مدت یک هفته بعد از انتقال از اداره آموزش و پرورش مبدأ، استعلام و پاسخ استعلام نیز حداکثرتا یکماه بعد از آن ارسال شود.

تبصره3- انتقال دانش آموزان بین مدارس استعدادهای درخشان، در صورت دارا بودن نمره آزمون ورودی در سطح حداقل نمره مدرسه مقصد و وجود ظرفیت خالی در آن مدرسه در داخل استان با موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان و از یک استان به استان دیگر، با موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان مقصد، مجاز خواهد بود

تبصره4- انتقال بین مدارس استعدادهای درخشان یک هرستان، در سال نخست پذیرش، ممنوع است.

حال دانش آموزانی که بعد از نوبت اوّل از یک مدرسه به مدرسه دیگر منتقل می شوند می بایست موارد ذیل را در رابطه با آن ها در نظر گرفت:

سامانه سناد: ابتدا مدرسه مقصد می بایست در سامانه سناد از قسمت نقل و انتقال درخواست انتقال خود را ثبت نمایید و سپس نوبت مدرسه مبدأ است که درخواست تأیید نمایید. بعد از تأیید مدرسه مقصد دانش آموز را کلاس بندی نموده و در دانا دریافت می نمایید.

سیستم دانا: مدرسه مبدأ پس از تکمیل مراحل اعم از ثبت نمرات چاپ لیست ها و چاپ کارنامه تفکیکی و کل از قسمت نقل و انتقال سروری دانش آموز مربوطه را انتقال داده و گزارش انتقال را برای وی چاپ می نمایید. کلیه مدارک به مدرسه مقصد فرستاده می شود.

توجه: این کد انتقال برای دانش آموزان میان پایه  (یازده و داوزهم) لازم است.

اما در مدرسه مقصد: الف) پس از کلاس بندی در سناد وارد دانا شده و از قسمت عملیات اولیه، سازماندهی و ثبت نام، دریافت اطلاعات مشخصات دانش آموزان و ثبت نام از سناد را لمس نموده و عملیات را تکمیل نمایید.

ب) پس از دریافت مشخصات دانش آموز وارد قسمت ورود نمارات انفرادی شده و مطابق کارنامه ارسالی نمرات را دقیقاَ وارد نمایید.

نکات ویژه و قابل توجه:

1) مدرسه مبدأ: پس از انتقال دانش آموز برای این که اسم دانش آموز از لیست خارج شود باید وارد قسمت عملیات ضمن سال شده و از قسمت نقل و انتقال اطلاعات، اصلاح اتوماتیک را اجرا نماید.

2) مدرسه مقصد: نمرات دوره ای که باز است را باید به صورت دستی وارد نمایند.

3) برای دانش آموزان میان پایه علاوه بر درخواست از سناد حتما باید کد انتقال هم دریافت نمایند.

همکاران عزیز توجه داشته باشند دانش آموزانی که بعد از پایان امتحانات نوبت اول از یک آموزشگاه به آموزشگاه دیگر انتقال داده می شوند، روند ثبت نمرات آن ها به این ترتیب است که:

 

ابتدا در آموزشگاه مبدأ:

== نمرات نوبت اول این دانش آموزان در مدرسه مبدأ، ثبت سیستم می شود بنابر این اسم و نمرات آن ها می بایست در لیست نمرات دستی و رایانه ای موجود باشد تا صحافی شود.

== بعد از این مراحل نسبت به انتقال دانش آموز به آموزشگاه دیگر اقدام می نماییم.

اما در آموزشگاه مقصد:

== بعد از اتمام امتحانات نوبت اول، لیست های نمرات دستی و رایانه ای چاپ شده و نمرات مربوطه در  سیستم ثبت می گردد.

== بعد از کلیه مراحل فوق و تأیید نهایی نمرات، اقدام به دریافت اطلاعات دانش آموز انتقالی می نماییم.

== بدیهی است که اطلاعات نمره ای دوره هایی توسط سیستم دریافت می شود که بسته باشند.  بنابراین نمرات نیم سال اول ((یا هر دوره ای)))  که باز است وارد سیستم نمی شود.

پس می بایست:

الف) دانش آموز انتقالی را ابتدا ثبت نام و تعیین پایه و رشته نمود.

ب) دروس مربوطه رشته و کلاس را برای وی انتخاب نمود.

ج) نمرات کسب شده ای که در کارنامه ی دریافتی از آموزشگاه قبلی به همراه پرونده آورده می شود را در سیسم دانا ثبت نمود.

توجه ویژه: این روند برای دانش آموزان پایه دهم متفاوت است. زیرا ثبت نام و تعیین رشته آن ها از طریق سناد صورت می گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.