کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی
سلام .به وبلاگ کارشناسی سنجش شهرستان پاسارگاد خوش امدید.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۵۲

نحوه دریافت نگارش (قسمت دوم)


وقتی که برنامه های دانش آموزی در سیستم نصب می شود یک پوشه خاص به این برنامه تخصیص داده می شود. نام این پوشه عبارت است از (Pajoohesh). این پوشه در درایو ویندوز (معمولا سی) شاخه پروگرام فایل (Program File) ساخته می شود و سپس با ساخت پایگاهای مربوطه، در پوشه (Pajoohesh) پوشه های دیگری قرار می گیرند.

اگر پایگاه متوسطه دوم ساخته شود پوشه ای به نام (Dana) ایجاد می شود، اگر پایگاه متوسطه اوّل ساخته شود پوشه ای به نام (Rahnamaee) و بعد از ساخت پایگاه ابتدایی پوشه ای به نام (Tosifi) ایجاد می شود، فایل های اصلی و اجرایی این برنامه ها در درون این پوشه ها قرار می گیرند. 

توجه داشته باشید که تنها دو فایل به صورت میانبر از هر پایگاه در صفحه نمایش (Desktop ) ایجاد می شوند که در حقیقت با اجرای آن ها به فایل اصلی متصل شده و اجرا می شوند. به عبارت دیگر با حذف احتمالی این میانبر ها می توانید وارد پوشه اصلی شده و مجدد اقدام به ساخت فایل میانبر نمایید. 

برای ساخت فایل میانبر بر روی برنامه (DanaApp) و فایل هلپر (DanaHelper) کلیک راست نمایید و از قسمت (Sendto) گزینه ( {Desktop {creat shortcut) را انتخاب نمایید. 

در پست قبلی نحوه دریافت نگارش بیان شد. در روش دوم یعنی (ساخت فایل نصب نگارش)این سوال پیش می آید که، بعد از این که این بخش را اجرا کرده و پوشه نگارش را ذخیره نمودید ((و یا این که از طریق سایت های معتبر پوشه نگارش را دریافت نمودید)) به چه روشی باید آن را در سیستم دانش آموزی جایگزین کرد؟

معمولا این پوشه های دریافتی به صورت فشرده (Zeep) هستند، برای جایگزین کردن این فایل ها اقدامات ذیل را انجام دهید:

1) روی پوشه کلیک راست نموده و پوشه را از حالت فشرده خارج نمایید. (گزینه خروج از حالت فشرده بستگی به نرم افزار مورد استفاده دارد)

 2) پوشه را باز کرده و محتویات آن را انتخاب نمایید.

3) نسبت به کپی برداری از آن ها اقدام کنید. (برای کپی کردن بعد از انتخاب همه محتویات یا کلیدهایCtrl+c را بگیرید و یا روی محتویات کلیک راست کرده و گزینه کپی را انتخاب نمایید). 

4) وارد پوشه دانا شوید. برای ورود به این پوشه به آدرس زیر مراجعه کنید. 

C:\Program Files\Pajoohesh\Dana 

({C} در این جا درایو ویندوز می باشد، ممکن دراویو ویندوز شما متفاوت باشد)

5) در فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه Paste را انتخاب نمایید و یا از کلیدهای میانبر Ctrl+vاستفاده نمایید. در این قسمت پنجره ای برای شما باز می شود. گزینه (Yes to All) را لمس نمایید تا فایل های جدید جایگزین فایل های موجود قبلی شوند. 

نکته: در زمان جایگزینی فایل ها نباید برنامه دانا باز باشد وگر نه جایگزینی صورت نمی گیرد. 

توجه 1: فایل اجرایی دانا (DanaApp) و فایل هلپر (DanaHelper) روی صفحه نمایش (Desktop) همیشه باید به صورت میانبر (Shortcut) باشد. برای تشخیص میانبر بودن کافی است که روی این برنامه علامت فلش وجود داشته باشد.

 توجه 2: در پاره از اوقات بعضی از همکاران پوشه نگارش جدید را به صورت غیر مستقیم دریافت می کنند و فقط بر روی دسکتاپ کپی می نمایند، تا زمانی که از این پوشه استفاده می شود جدیترین نگارش را نشان می دهد اما زمانی که از دانای دسکتاپ (فایل های میانبر) استفاده می شود نگارش قبلی، نشان داده می شود.

این سوال پیش می آید که چرا به این صورت است؟ این اشکال به خاطر این است که مراحل 3، 4 و 5 فوق الذکر انجام نشده است. 

 توجه 3: به یاد داشته باشید که محل ساخت پایگاه ها و پوشه ذخیره سازی های شما باید درایوی به غیر از درایو ویندوز باشد.

حسن این عمل در این است که اگر ویندوز سیستم شما به هر علتی با مشکل روبرو شد و مجبور به نصب مجدد شدید می توانید از پایگاه و ذخیره های خود محافظت نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۹
فایز شفیعی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.