کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی
سلام .به وبلاگ کارشناسی سنجش شهرستان پاسارگاد خوش امدید.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۲۱ مهر ۹۷ ، ۱۰:۱۱

دیپلم مجدد1

سوال:
امکان گرفتن دیپلم مجدد چگونه است؟
۱- اول از همه باید پرسید که ضرورت این کار چیست؟ چون هر نوع تغییری پیامدهای خود را دارد. لذا در وهله اول باید هدف و برنامه مشخص و روشنی را برای این کارترسیم کنید. بدین منظور توضیحات بعدی ما را با حوصله و دقت نظر خوانده و پی گیری نمایید.
۲- در نظام فعلی متوسطه با توجه اهداف و برنامه های تعریف شده (برخلاف نظام قدیم) ، چون هرفردی تنها یک بار می تواند به صورت حضوری ( چه روزانه وچه شبانه) دیپلم بگیرید لذا امکان گرفتن دو دیپلم به طور هم زمان وجود ندارد.
۳- با توجه به امکان ادامه تحصیل با هر نوع دیپلم و پیش دانشگاهی درشاخه نظری(ریاضی، تجربی، انسانی) گرفتن دو دیپلم فقط برای جبران سوابق تحصیلی ( در صورتی که نمرات امتحان نهایی دیپلم قبلی پایین باشد) ویا تحصیل در گروه پزشکی خارج از کشور، ارزش دارد و غیر از این جزء هدردادن سرمایه و عمر چیز دیگری نیست!
۴- اگر برای اخذ دیپلم دیگر به منظور جبران سوابق تحصیلی ویا تحصیل در گروه پزشکی خارج از کشور که نیازمند دیپلم تجربی است، تنها راه آن شرکت در امتحانات پایانی ( خرداد) به صورت داوطلب آزاد است. منتهی شرایطی دارد که باید مد نظر داشت. از جمله اینکه کسی که شرایط تحصیل در دوره روزانه را دارد( سن و…) نمی تواند، از روش های دیگر مثل شبانه ویا داوطلب آزاد استفاده کند.
۵-زمان مراجعه برای ثبت نام قطعی دراسفندماه است.
۶ – برای این کار به یکی از مدارس بزرگسالان و محل زندگی خود یا اداره آموزش وپرورش منطقه (دایره مشاوره یا متوسطه ویا امتحانات) مراجعه نمایید.
۷ – برای گرفتن دپپلم رشته تجربی، می توانید از آیین نامه تطبیق واحد استفاده کنید. در این صورت، واحدهای مشترک بین رشته ریاضی که گذرانده اید، با پایه سوم رشته تجربی مورد قبول واقع شده (دروس عمومی ودرس آمار) ودرس های باقیمانده را می توانید پاس کنید.
* نکته قابل تذکر اینکه؛ اگر برای دیپلم دیگری که می خواهیدآن را اخذ کنید، نمرات بالا مهم است( مثل جبران سوابق تحصیلی) توصیه می شود که برای درخواست تطبیق واحد دقت نمایید. دراین صورت (مهم بودن نمرات کتبی دیپلم به منظور جبران سوابق تحصیلی) اگر نمره درس های مشترک دیپلم قبلی شما مورد رضایت نیست، از تطبیق واحد منصرف شوید. و لذا برای تمام درس های مشترک و غیر مشترک در امتحان دیپلم مجدد ثبت نام نموده و امتحان دهید.
۸ – می توانید علاوه بر خرداد ماه در شهریور و دی ماه نیز برای امتحانات درس های باقی مانده شرکت کنید. منتهی دقت کنید که حتما باید ثبت نام برای امتحانات خرداد درآن سال تحصیلی ( در زمان خودش یعنی اسفندماه ) انجام شده باشد. چون ثبت نام برای داوطلب آزاد برای امتحانات شهریور ماه و یا دی ماه به طور مستقل انجام نمی شود و این دو زمان تنها برای جبران درس های باقیمانده از امتحانات خرداد است.
۹- اگر شیوه داوطلب آزاد را انتخاب می کنید، حتما باید خود را برای امتحانات پایانی آن در خرداد آماده نمایید. برای کسب این آمادگی پیشنهاد ما شرکت در کلاس های یک آموزشگاه قوی برای درس های تخصصی رشته تجربی است. چرا که در غیر این صورت نمرات دیپلم مجدد یا درسطح همان دیپلم قبلی بوده و یا حتی پایین از آن و لذا فقط یک زحمت اضافه بوده و به هدف جبران سوابق تحصیلی نخواهید رسید!
۱۰ – بعد از اخذ دیپلم مجدد براساس توضیحات صفحه ۱۶ دفترچه راهنمای آزمون سراسری( ۱۳۹۴)باید تنها کد سوابق تحصیلی دیپلم مجددی که قصد دارید سوابق آن در کنکور محاسبه شود را در فرم ثبت نام اینترنتی سازمان سنجش ثبت کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۱
فایز شفیعی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.