کد خطا "25"
این خطا نمایانگر پایان اعتبار نگارش است و سیستم نیاز به دریافت نگارش جدید دارد. برای رفع خطا از هلپر گزینه "بروز رسانی سیستم" را انتخاب و اقدام به دریافت آخرین نسخه سیستم مدرسه الکترونیک از طریق اینترنت نمایید.
کد خطا "28"
کد خطا "25"
این خطا نمایانگر پایان اعتبار نگارش است و سیستم نیاز به دریافت نگارش جدید دارد. برای رفع خطا از هلپر گزینه "بروز رسانی سیستم" را انتخاب و اقدام به دریافت آخرین نسخه سیستم مدرسه الکترونیک از طریق اینترنت نمایید.
کد خطا "28"
مثال |
نمره سالانه |
نمره برگه امتحانی |
وضعیت |
1 |
10 و بالاتر |
نمره سالانه ملاک است (هر نمره ای ) |
قبول |
2 |
بین 7 تا 10 |
نمره سالانه ملاک است (هر نمره ای ) |
استفاده از تبصره و تک ماده |
3 |
کمتر از 7 |
نمره سالانه ملاک است (هر نمره ای ) |
مردود |
مثال |
نمره سالانه |
نمره برگه امتحانی |
وضعیت |
1 |
10 و بالاتر |
7 و بالاتر |
قبول |
2 |
10 و بالاتر |
کمتر از 7 |
استفاده از تبصره و تک ماده |
3 |
بین 7 تا 10 |
هر نمره ای |
استفاده از تبصره و تک ماده |
4 |
کمتر از 7 |
کمتر از 7 |
مردود |
سیستم های دانش آموزی بعد از نصب بر روی ویندوز 7 و یا بعد از آپدیت شدن ویندوز موقع اجرا با خطای Xenocode Postbuild 2010 مواجه می شوند
در سایت های مختلف برای حل این خطا راه هایی را بیان کرده اند که متاسفانه اکثرا مشکل را حل نمی کنند و همکار بعد از کلی سردرگمی در سایتها مجبور به نصب مجدد ویندوز می شود
به همین دلیل یک برنامه طراحی کرده ایم شاید مشکل را حل کند
دانلود برنامه اول
در صورتی که بعد از اجرای برنامه هنوز مشکلتان پابرجا بود حتما از طریق فرم زیر به ما اطلاع دهید تا برنامه بهبود یابد
وضیح: دروس پیش نیاز به دروسی اطلاق می شود که اگر دانش آموزی نتواند در پایه یازدهم نمره قبولی از آن ها کسب نمایید، نمی تواند در پایه دوازدهم آن درس (پس نیاز) را انتخاب واحد نماید. (مثلاً در رشته انسانی درس عربی 2 تخصصی پیش نیاز درس عربی 3 تخصصی می باشد)
رشته ادبیات و علوم انسانی | |
دروس پیش نیاز ((پایه یازدهم)) |
دروس پس نیاز ((پایه دوازدهم)) |
عربی 2 تخصصی |
عربی 3 تخصصی |
علوم و فنون ادبی 2 |
علوم و فنون ادبی 3 |
ریاضی و آمار 2 |
ریاضی و آمار 3 |
جغرافیا 2 |
جغرافیا 3 |
تاریخ 2 |
تاریخ 3 |
جامعه شناسی 2 |
جامعه شناسی 3 |
فلسفه 1 |
فلسفه 2 |
علوم و معارف اسلامی | |
اصول عقاید 2 |
اصول عقاید 3 |
عربی تخصصی 2 |
عربی تخصصی 3 |
علوم و فنون ادبی 2 |
علوم و فنون ادبی 3 |
ریاضی و آمار 2 |
ریاضی و آمار 3 |
تاریخ 2 تخصصی |
تاریخ 3 تخصصی |
فلسفه 1 |
فلسفه 2 |
رشته علوم تجربی | |
ریاضیات 2 |
ریاضیات 3 |
فیزیک 2 |
فیزیک 3 |
شیمی 2 |
شیمی 3 |
زیست شناسی 2 |
زیست شناسی 3 |
رشته ریاضی فیزیک | |
هندسه 2 |
هندسه 3 |
حسابان 2 |
حسابان 3 |
آمار و احتمال |
ریاضیات گسسته |
فیزیک 2 |
فیزیک 3 |
شیمی 2 |
شیمی 3 |
قابل توجه دانش آموزان سال سوم متوسطه
شرایط قبولی دروس داخلی در خرداد:
برای قبولی در دروس داخلی دانش آموز باید نمره سالانه 10 یا بیشتر کسب نماید نمره سالانه بر اساس فرمول زیر محاسبه می شود:
((نمره مستمرنوبت اول)+(نمره پایانی نوبت اول Ï2) + (نمره مستمرنوبت دوم )+(نمره پایانی نوبت دوم Ï6)) تقسیم بر10 = 10
نمره سالانه آن دسته از دورس شاخه فنی و حرفه ای که نمره مستمر ندارند براساس فرمول زیر محاسبه می شود:
(نمره پایانی نوبت اول ) + (نمره پایانی نوبت دوم) تقسیم بر 2 = 12 |
در شهریور ماه چنانچه دانش آموز بصورت حضوری ثبت نام کرده باشد نمره مستمر با ضریب 1 و نمره برگه با ضریب 4 محاسبه شده و حاصل بر پنج تقسیم می شود. این نمره نباید کمتر از 10 باشد و در شاخه فنی و حرفه ای دروسی که مستمر ندارد دانش آموز باید نمره 12 در امتحان شهریور کسب کند.
شرایط قبولی در دروسی که امتحان آنها بصورت نهائی برگزار می گردد :
الف- دروسی که نمره قبولی آنها 10 می باشد:
کسب نمره سالانه 10 یا بیشتر بر اساس فرمول اول
کسب حداقل نمره 7 در برگه امتحان نهائی
دانش آموز حتما باید هر دو شرط را همزمان کسب نموده باشد تا در آن درس قبول شناخته شود.در غیر اینصورت دانش آموز در آن ماده درسی تجدید می باشد.
ب- دروسی که نمره قبولی آنها 12 می باشد ( در شاخه فنی و حرفه ای)
1- کسب نمره حداقل 12 در امتحان نهائی
2- کسب نمره سالانه حداقل 12
ج- دروس مهارتی شاخه کاردانش:
1- کسب نمره تئوری حداقل 10
2- کسب نمره عملی حداقل 14
3- کسب نمره کلی مهارت حداقل 14 با توجه به فرمول زیر:
(نمره تئوریÏ 25 ) + (نمره عملیÏ 75) 100 |
=14
دانش آموز حتما باید هر دو شرط را همزمان کسب نموده باشد تا در آن درس قبول شناخته شود.در غیر اینصورت دانش آموز در آن ماده درسی تجدید می باشد.
معدل کتبی:
معدل کتبی از سال تحصیلی جاری بعنوان یکی از ملاکهای موثر در قبولی در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است لذا دانش آموزان سال سوم توجه داشته باشند که قسمتی از نمره کنکور سال آینده خود را امسال تحت عنوان معدل کتبی تعیین می نمایند.
محاسبه معدل کتبی:
معدل کتبی عبارت است از مجموع حاصلضرب نمره برگه دروس نهائی در تعداد واحد آن دروس تقسیم بر تعداد کل واحد دروس نهائی.
تکماده :
الف: دانش آموزانیکه سال تحصیلی 93-92 در پایه سوم مشغول به تحصیل هستند:
اگر دانش آموزی در کلیه دروس دوره متوسطه نمره قبولی کسب نموده باشد و فقط در یک یا دو ماده درسی نمره سالانه بین 7 تا 10 کسب نموده باشد سیستم رایانه بصورت اتوماتیک با استفاده از تکماده دانش آموز را فارغ التحصیل می نماید .
ý اینگونه از دانش آموزان به هیچ وجه نمی توانند برای افزایش معدل کتبی خود دوباره در امتحان نوبت بعدی شرکت نمایند.
ý دروس شاخه فنی و حرفه ای که نمره قبولی آنها 12 می باشد استثناء بوده و دانش آموز نمی تواند این دروس را تکماده کند بلکه حتما باید در این دروس نمره قبولی(12) کسب نماید.
ب: دانش آموزانیکه سال تحصیلی 94-93 و بعد از آن در پایه سوم مشغول به تحصیل هستند:
حداکثر چهار درس مشمول تکماده میشود: 2 درس از دروس داخلی و 2 درس از دروس نهائی
برای تکماده این دروس باید:
1- نمره سالانه حداقل7باشد.
2- نمره قبولی درس 10 باشد.
با دریافت آخرین نگارش یعنی 22.6 امکان دریافت اطلاعات دانش آموزان تغییر رشته نیز میسر گردید.
تحویل اصل مدرک تحصیلی به دانش آموزان زیر بلامانع بوده و در سایر موارد از تحویلی اصل گواهینامه پایان دوره متوسطه و پیشدانشگاهی خودداری نموده و بجای آن گواهی موقت پایان تحصیلات به دانش آموز تحویل دهند.
الف) کارت پایان خدمت – معافیت دائم- یا موقت اعم از کفالت یا پزشکی با استعلام از مراجع صادر کننده آن(دانش آموزان پسر)
ب)اشتغال به خدمت دوره ضرورت در نیروهای نظامی و انتظامی
ج) نامه از دانشگاه محل تحصیل(مکاتبه و ارسال پستی به دانشگاه محل تحصیل- از دادن گواهینامه به خود دانش آموز خود داری گردد)
تذکر: درصورت ارائه کارت اشتغال به تحصیل دانشجویان دانشگاهی که تاریخ آن منقضی نشده باشد و مدارس عالی داخل کشور که براساس آن معافیت تحصیلی صادرشده باشد بلامانع است.
د) دانشجویان دختر
یادآوری1: هنگام تحویل اصل گواهینامه پایان تحصیلات، فرم تحویل رسید مدارک تکمیل گردد.
برگرفته شده از fayez63.blog.ir
نمون برگها ی تعیین سطح
ابلاغ مدرسه |
صورت جلسه شورای دبیران |
صورت جلسه شورای مدرسه |
مراحل تعیین پایه |
نامه تعیین سطح |
معرفی نامه |
اکسل محاسبه نمرات مورد نیاز هدایت تحصیلی
دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول(راهنمایی) در پایان سالتحصیلی برای ثبت نام در رشته مورد نظر در دوره متوسطه دوم باید حائز شرایط آن رشته در فرم هدایت تحصیلی باشند عوامل متعددی در امتیازدهی فرم هدایت تحصیلی دخیل می باشد و یکی از این عوامل نمرات اخذ شده توسط دانش آموز در طول دوره متوسطه اول(هفتم-هشتم-نهم) می باشد بعد از پایان امتحانات خرداد و شهریور نمرات به سامانه هدایت تحصیلی ارسال می گردد وقتی نمرات به این سامانه ارسال شد باید در سامانه همگام این نمرات تایید گردند.
یک نکته خیلی خیلی مهم:وقتی در سامانه همگام نمرات ارسالی تایید شد بعد از آن امکان هیچگونه تغییری نمی باشد
کرک نرم افزار چیست؟ چگونه کرک کنیم؟
کرک چیست ؟
فکر میکنم که برای شما هم پیش آمده باشد که پس از دانلود یک نرم افزار یا بازی و نصب آن دچار یک یا چند مورد از مشکلات زیر شده باشید :
جدول دروس تغییر رشته درون شاخهای دانش آموزان از پایه یازدهم به پایه دوازدهم در دوره دوم متوسطه نظری
ردیف | عنوان رشته | عناوین دروس تغییر رشته |
1 | ریاضی فیزیک | حسابان 1، هندسه 2، فیزیک 2، شیمی 2 |
2 | علوم تجربی | ریاضی 2، فیزیک 2، شیمی 2، زیست شناسی 2 |
3 | ادبیات و علوم انسانی | علوم و فنون ادبی 2، جامعه شناسی 2، عربی (زبان تخصصی رشته) 2، فلسفه 1 |
4 | علوم و معارف اسلامی | علوم و معارف قرآنی 2، اصول عقاید 2، عربی (زبان تخصصی رشته) 2 و تاریخ 2 (تخصصی رشته) |
* چنانچه برخی از دروس تغییر رشته مندرج در جدول فوق با رشته قبلی دانش آموز مشترک باشد و دانش آموز از آن درس یا دروس در خرداد یا شهریورماه پایه یازدهم نمره قبولی کسب کرده باشد، نمره آن درس یا دروس از وی پذیرفته میشود و نیاز به شرکت در امتحان تغییر رشته برای آن درس یا دروس نیست.
پس از موافقت کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش شهرستان، منطقه، ناحیه و کسب نصاب قبولی در امتحان تغییر رشته درون شاخهای، دروس مربوط از دانش آموز به شرح ذیل پذیرفته میشود و دانش آموز میبایست باقیمانده دروس پایههای دهم و یازدهم رشته جدید را در دوره تابستانی و یا دیماه پایه دوازدهم انتخاب کرده و بگذراند.
1) دروس گذرانده شده در رشته قبلی که با دروس رشته جد. بد دارای کد درسی یکسان هستند به عنوان دروس گذرانده شده در رشته جدید پذیرفته میشود.
2) دروس گذرانده شده که کد با عنوان آن مشابه با دروس رشته جدید نیست ولی از نظر محتوا مشابهت دارند بر اساس جدول زیر قابل تطبیق است و نمره درس گذرانده شده از دانش آموز پذیرفته و جایگزین نمره آن درس در رشته جدید میشود.
3) چنانچه تعداد واحدهای گذرانده شده با تعداد واحدهای دروس تطبیقی (مطابق جدول دروس قابل تطبیق) یکسان نباشد، تعداد واحدهای درسی رشته جدید ملاک محاسبه خواهد بود.
4) پس از ثبت نام دانش آموز در رشته جدید، تطبیق دروس از طریق سیستم رایانهای انجام میشود و دروسی که دانش آموز برای فارغ التحصیلی ملزم به گذراندن آنها است با درج کلمه کمبود در کارنامه مشخص خواهد شد.
5) دروس پایههای دهم و یازدهم رشته قبلی دانش آموز که در رشته جدید پذیرفته نمیشوند (علیرغم کسب حد نصاب قبولی) با درج کلمه مازاد در کارنامه تحصیلی وی مشخص خواهد شد.
6) مطابق ماده ۸۴ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه (روزانه) مصوب جلسه ۹۳۲ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 95/03/17، اعطای گواهینامه پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه (دیپلم) به دانش آموز، مشروط به گذراندن همه واحدهای درسی دوره دوم متوسطه در رشته مربوط و رعایت سایر ضوابط است.
جدول دروس قابل تطبیق در تغییر رشته درون شاخه ای که دارای کد یا عنوان یکسان نیستند.
ردیف | دروس گذرانده شده (قبولی) در رشته قبلی) | دروس قابل تطبیق با رشته جدید | ||
عنوان درس | کد درس | عنوان درس | کد درس | |
1 | دین و زندگی 1 | 10151 | اصول عقاید 1 | 10241 |
2 | دین و زندگی 1 | 10151 | دین و زندگی 1 | 10011 |
3 | اصول عقاید 1 | 10241 | دین و زندگی 1 | 10011 |
4 | اصول عقاید 1 | 10241 | دین و زندگی 1 | 10151 |
5 | اصول عقاید 2 | 11281 | دین و زندگی 2 | 11011 |
6 | اصول عقاید 2 | 11281 | دین و زندگی 2 | 11181 |
7 | تاریخ 1 | 10191 | تاریخ 1 (تخصصی رشته) | 10281 |
8 | تاریخ 1 (تخصصی رشته) | 10281 | تاریخ 1 | 10191 |
9 | تاریخ 2 | 11231 | تاریخ 2 (تخصصی رشته) | 11321 |
10 | تاریخ 2 (تخصصی رشته) | 11321 | تاریخ 2 | 11231 |
11 | آمار و احتمال | 11071 | ریاضی و آمار (2) | 11211 |
1- با توجه به اینکه امتحان تغییر رشته هم زمان با امتحانات خرداد / شهریورماه پایه یازدهم انجام میشود، لذا پس از برگزاری امتحان، سیاهه نمرات به تفکیک دروس تنظیم و نمرات دروس تغییر رشته در کارنامه دانش آموز در خردادماه در ستون نمره سالانه و در شهریور ماه در ستون نمره شهریور ثبت میشود. در صورت کسب نمره قبولی در تمامی دروس مربوط، با تغییر رشته وی موافقت میشود. در این صورت تمامی سوابق مرتبط با تغییر رشته دانشآموز اعم از نمون برگ درخواست تغییر رشته (نمون برگ شماره ۱) و نمون برگ شماره (۲) در پرونده تحصیلی وی نگهداری شود و دانش آموز به استناد این نمون برگها و نمرات مندرج در کارنامه تحصیلی میتواند در پایه دوازدهم رشته جدید ثبت نام نماید.
۲- چنانچه دانش آموز پس از شرکت در امتحان تغییر رشته و کسب نمره قبولی در دروس مربوطه ترک تحصیل نماید و در همان سال با سالهای بعد مراجعه نماید و با به واحدهای آموزشی بزرگسالان منتقل شود و یا به صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل دهد، نمرات قبولی دروس امتحان تغییر رشته معتبر بوده و از وی پذیرفته میشود.
تذکرات
1- امتحان تغییر رشته در خرداد / شهریورماه پایه یازدهم برگزار میشود و دانش آموز میتواند برخی از دروس را در خردادماه و برخی را در شهریورماه و با کل دروس را در خرداد با شهریور ماه امتحان دهد و چنانچه در خردادماه در امتحان تغییر رشته درسی شرکت کند و موفق به کسب نمره قبولی نشود میتواند آن درس را مجددا در شهریورماه امتحان دهد.
2- دانش آموز متقاضی تغییر رشته همزمان با شرکت در امتحان دروس رشته اصلی خود میتواند در آزمون دروس تغییر رشته شرکت نماید و چنانچه زمان برگزاری امتحان دروس تغییر رشته دانش آموز در خرداد / شهریورماه با امتحانات سایر دروس وی تداخل داشته باشد دانش آموز باید دروس تغییر رشته را همراه با سایر دانش آموزان در امتحانات غائبین موجه مطابق با مقررات موجود امتحان دهد.
3- نمره دروس امتحان تغییر رشته همانند نمره دروس غیر حضوری محاسبه میشود و نمرات مأخوذه، صرفاً در معدل کل دانش آموز در رشته جدید تأثیر خواهد داشت.
4- هزینه طرح سؤال و تصحیح اوراق و برگزاری امتحانات دروس تغییر رشته مطابق با تعرفه امتحانات داوطلبان آزاد از دانش آموز دریافت و هزینه میشود.
5- دروسی را که دانش آموز برای تغییر رشته انتخاب مینماید جزو سقف واحدهای درسی آن سال تحصیلی منظور نمیشود.
6- دانش آموز پایه یازدهم متقاضی تغییر رشته به سایر رشتهها و شاخه های تحصیلی، میتواند با رعایت مفاد مواد 74، 75 و 76 فصل پنجم آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه شیوه نیم سالی واحدی (بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور) مصوب دوازدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 12/7/96 در مدارس بزرگسالان با مدارس آموزش از راه دور مطابق ضوابط و مقررات ثبت نام و ادامه تحصیل دهد.
اگر دانش آموزی نیاز به اصلاح سوابق یا مشخصات داشته باشد ...؟
1. منوی سوابق تحصیلی > گزینه اصلاح سوابق تحصیلی یا اصلاح مشخصات فردی
با انتخاب سال و دوره و انتخاب دانش آموز مورد نظر ، تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهید.
2. منوی نقل و انتقال اطلاعات > گزینه ارسال اطلاعات به سیستم متمرکز تحت Windows
ارسال اطلاعات را به صورت اینترنتی ارسال کرده و منتظر تایید منطقه باشید.
3. منوی نقل و انتقال اطلاعات > گزینه دریافت اسناد اصلاحیه از منطقه
4. منوی سوابق تحصیلی > گزینه اعمال اسناد مجوز گرفته در سیستم
توجه : در صورت مشاهده پیغام مبنی بر عدم وجود اسناد اصلاحیه
1. از تایید اسناد توسط منطقه مطمئن شوید.
2. دوباره مراحل 3 و 4 را تکرار کنید.
نگارش جدید در سیستم دانش آموزی (دانا، راهنمایی، توصیفی) به این معنی است که تغییرات جدیدی در این برنامه ها صورت گرفته است که با دریافت و به روز آوری کردن می توان از این تغییرات مطلع شد.
دریافت نگارش می تواند به چند صورت انجام بپذیرد:
الف) دریافت مستقیم از سامانه:
1- برای انجام این کار ابتدا باید از داشتنن اینترنت مطمئن باشیم.
2- ابتدا برنامه دانش آموزی را می بندیم.
3- ذخیره ای از برنامه دانش آموزی تهیه می نماییم.
4- برنامه هلپر را اجرا نموده و با کد مدرسه وارد می شویم.
4- بر روی تب بروز رسانی سیستم کلیک می نماییم. در این قسمت سه عنوان وجود دارد:
الف) دریافت آخرین نسخه سیستم مدرسه الکترونیک از طریق اینترنت: این دریافت به طور مستقیم با داشتن اینترنت انجام می گیرد.
برای این کار بر روی گزینه دریافت کلیک نمایید در صفحه جدید تیک پراکسی وجود ندارد را فعال نمایید و عنوان دریافت را لمس کنید اگر نگارش جدید موجود نباشد با پیغام ((نگارش جدیدی موجود نیست)) مواجه خواهید شد.
اما اگر نگارش جدید وجود داشته باشد شروع به دریافت نموده و پس از تکمیل با پنجره جدیدی روبرو می شوید. در این قسمت روی عنوان (Yes to All) کلیک نمایید تا فایل های جدید جایگزین برنامه های قدیمی شوند.
ب) ساخت فایل نصب نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک:
این قسمت برای ساخت و دریافت نگارش جدید می باشد. ممکن شما بخواهید که این فایل نگارش را برای سیستمی تهیه کنید که دست رسی به اینترنت ندارد و یا به سایر همکاران بدهید. برای ساخت فایل روی این عنوان کلیک کرده و محل ذخیره سازی را تعیین نماید. در نهایت پوشه ای به صورت فشرده و با نام Dana ساخته می شود.
نکته: برای دریافت نگارش به این روش نیز همانند بخش الف نیازمند داشتن اینترنت می باشید.
ج) دریافت و نصب فایل نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک:
با استفاده از این گزینه می توانید پوشه نگارشی را که با استفاده از گزینه دوم و یا روش دیگر تهیه نموده اید، دریافت نمایید. برای انجام این کار روی عنوان کلیک نمایید و در پنجره جدید روی بخش محل ذخیره که به شکل سه نقطه(...) است کلیک نمایید. به محل ذخیره فایل رفته و آن را انتخاب نموده و دکمه تأیید را لمس نمایید. در این قسمت روی عنوان (Yes to All) کلیک کنید تا نگارش دریافت شود.
نکته: در این روش هیچ نیازی به داشتن اینترنت نیست چون شما فایل را قبلا آن را از اینترنت دریافت نموده اید و در این قسمت قرار تنها آن را در پوشه دانا اعمال نمایید.
به این روش اخیر دریافت آفلاین (بدون برخط بودن) نیز گفته می شود.
توجه: حتما قبل از دریافت نگارش و بعد از دریافت نگارش از سیستم دانش آموزی ذخیره تهیه نمایید.
رسال اطلاعات به سامانه http://school.medu.ir به صورت ماهیانه صورت می گیرد. بعد از ارسال می توانید تأییده ارسال را نیز دریافت نمایید. اگر این ارسال صورت نگیرد بعد از انقضای مدت ارسال دیگر نمی توانید وارد دانا شوید.
نکته قابل ذکر این است که این ارسال ماهانه اطلاعات حسن دیگری نیز دارد که اگر برای سیستم دانش آموزی به هر دلیلی اتفاقی بیافتد که دیگر قابل دسترسی نبوده و حتی هیچ ذخیره ای نیز برای بازیابی موجود نباشد خود شرکت می تواند اطلاعات را از این ارسال ها بازیابی نماید. البته ممکن است بازیابی به صورت کامل صورت نگیرد.
در زمان ارسال اطلاعات ممکن است با لیستی از خطاها مواجه شوید که نمی دانید نسبت به آن ها باید چه کاری صورت دهید. در این بخش سعی می شود نوع خطا و راه حل آن نیز بیان شود.
1) کد ملی نا معتبر است:
ممکن است کد ملی دانش آموز ثبت نشده باشد و یا در صورت ثبت اشتباه باشد.
2) کد ملی و شماره شناسنامه اتباع ایرانی نباید خالی باشد:
کد ملی و شماره شناسنامه اتباعی که در ایران تحصیل می کنند باید ثبت شوند.
3) برای دانش آموز هیچ سابقه ای ارسال نشده است:
این خطا یعنی این دانش آموز هیچ سابقه نمراه ای در سیستم ندارد و تنها مشخصات شناسنامه ای وی در دانا موجود است. برای رفع این خطا از قسمت عملیات اولیه، ثبت نام و سازماندهی گزینه مشخصات فردی را لمس می نماییم. سپس روی گزینه حذف کلیک کرده و تأیید می نماییم.
نکته: اگر دانش آموزی سابقه داشته باشد امکان حذف ندارد. گاهی با این که از نداشتن سابقه دانش آموزی مطمئن هستیم اما با کلیک بر روی عنوان حذف و تأیید با پیام (این دانش آموز دارای سابقه می باشد) روبرو می شویم، به احتمال قوی این شخص دارای ثبت نام است پس اول باید لغو ثبت نام شده و بعد نسبت به حذف آن اقدام کنیم.
4) در سال و دوره ذکر شده برای این دانش آموز انتخاب واحد وجود ندارد:
یعنی دانش آموز در این سال و دوره مربوطه فقط ثبت نام دارد و فاقد انتخاب واحد می باشد. برای رفع این مشکل اگر دوره باز باشد، فقط کافی است که ثبت نام این شخص را لغو نماییم اما اگر دوره بسته باشد باید از طریق اصلاح سابقه، ثبت نام این دانش آموز را حذف کرد.
5) خطای مدرسه ناشناخته:
وقتی سوابق دانش آموز انتقالی دریافت می شود اما سابقه آن مدرسه در دانا وجود ندارد این خطا رخ می دهد. به محض این که اطلاعات مدرسه از طریق دریافت مشخصات آموزشگاه، دریافت شود مشکل برطرف می شود.
6) برای این دانش آموز در این سال دوره سابقه تکراری وجود دارد:
به احتمال زیاد این دانش آموز در این سال یا دوره در یک مدرسه دیگر بوده و سپس به مدرسه شما منتقل و ثبت نام مجدد شده است. بعد از ثبت نام در مدرسه جدید با دریافت کد انتقال سابقه مدرسه قبلی نیز دریافت شده است. در این صورت سابقه اضافه را باید حذف نمود.
7) وضعیت تحصیلی در پایان سال نا مشخص است:
بعضی از دروس فاقد نمره می باشند که در این حالت باید وضعیت آن ها مشخص شود یعنی یا نمره وارد شود و یا در صورت غایب بودن غیبت ثبت شود.
8) در فایل اصلی مربوط به دوره بزرگسال پایه روزانه ثبت شده است:
پایه دانش آموزانی که در مدارس بزرگسال درس می خوانند باید بزرگسال باشد چون این دانش آموزان فاقد پایه می باشند، پس برای اصلاح از قسمت اصلاح سوابق وارد شده و پایه دانش آموز را از دوم یا سوم به بزرگسال تغییر می دهیم.
توجه: با تغییراتی که در دانا با نگارش های جدید صورت گرفته است ممکن است بعضی از خطاهای فوق الذکر دیگر رخ ندهد.
گر در هنگام اجرا کردن برنامه دانا ، سیستم پیام خطای نصب فونت را می دهد و از شما خواسته می شود تا فونت هایی را مجدد نصب کنید ، برنامه دانا را ببندید و در پوشه Font در Control Panel فونت های زیر را حذف کرده و مجدد برنامه را اجرا نمایید.
(Mitra Bold(True Type و (Titr Bold (True typ
در آفیس 2007 روی دکمه Office و در آفیس 2010 روی دکمه File کلیک کنید.
در قسمت پایین Word options را انتخاب کنید.
در سمت چپ به بخش Advanced بروید.
روش های حذف کادر آبی رنگ دور آیکون های دسکتاپ در ویندوز xp از یکی از سه روش زیر امکان پذیر است:
قابل توجه مدارس بزرگسال
دانش آموزانی که تغییر رشته داشته اند.موقع اعلام فارغ التحصیلی در معدل کل دارای مغایرت می باشند. این مغایرت بعلت وجود دروس مازاد می باشد.
جهت رفع مغایرت معدل موقع اعلام فارغ التحصیلی:
1- از سیستم متمرکز منطقه و مدرسه کارنامه چاپ گرفته شود.
2- باتوجه به کارنامه سیستم متمرکز دروسی که مازاد خورده است را مشخص نمایید
3- وارد سیستم دانا ویندوزی آموزشگاه شوید و از قسمت مشخصات و پرونده دانش آموز سربرگ دروس مازاد (همان دروس که در کارنامه سیستم منطقه مازاد خورده) اضافه و تایید شود.
4- وضعیت دانش آموز را فعال نموده و مجدداً اعلام فارغ التحصیلی انجام شود.
5- سپس ارسال تحت داس را جهت اعلام فارغ التحصیلی به منطقه تحویل نمایید.