کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناسی سنجش وارزشیابی تحصیلی
سلام .به وبلاگ کارشناسی سنجش شهرستان پاسارگاد خوش امدید.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

رسال اطلاعات به سامانه http://school.medu.ir به صورت ماهیانه صورت می گیرد. بعد از ارسال می توانید تأییده ارسال را نیز دریافت نمایید. اگر این ارسال صورت نگیرد بعد از انقضای مدت ارسال دیگر نمی توانید وارد دانا شوید.

نکته قابل ذکر این است که این ارسال ماهانه اطلاعات حسن دیگری نیز دارد که اگر برای سیستم دانش آموزی به هر دلیلی اتفاقی بیافتد که دیگر قابل دسترسی نبوده و حتی هیچ ذخیره ای نیز برای بازیابی موجود نباشد خود شرکت می تواند اطلاعات را از این ارسال ها بازیابی نماید. البته ممکن است بازیابی به صورت کامل صورت نگیرد.

در زمان ارسال اطلاعات ممکن است با لیستی از خطاها مواجه شوید که نمی دانید نسبت به آن ها باید چه کاری صورت دهید. در این بخش سعی می شود نوع خطا و راه حل آن نیز بیان شود.

1) کد ملی نا معتبر است:

ممکن است کد ملی دانش آموز ثبت نشده باشد و یا در صورت ثبت اشتباه باشد.

2) کد ملی و شماره شناسنامه اتباع ایرانی نباید خالی باشد:

کد ملی و شماره شناسنامه اتباعی که در ایران تحصیل می کنند باید ثبت شوند.

3) برای دانش آموز هیچ سابقه ای ارسال نشده است:

این خطا یعنی این دانش آموز هیچ سابقه نمراه ای در سیستم ندارد و تنها مشخصات شناسنامه ای وی در دانا موجود است. برای رفع این خطا از قسمت عملیات اولیه، ثبت نام و سازماندهی گزینه مشخصات فردی را لمس می نماییم. سپس روی گزینه حذف کلیک کرده و تأیید می نماییم.

نکته: اگر دانش آموزی سابقه داشته باشد امکان حذف ندارد. گاهی با این که از نداشتن سابقه دانش آموزی مطمئن هستیم اما با کلیک بر روی عنوان حذف و تأیید با پیام (این دانش آموز دارای سابقه می باشد) روبرو می شویم، به احتمال قوی این شخص دارای ثبت نام است پس اول باید لغو ثبت نام شده و بعد نسبت به حذف آن اقدام کنیم.

4) در سال و دوره ذکر شده برای این دانش آموز انتخاب واحد وجود ندارد:

یعنی دانش آموز در این سال و دوره مربوطه فقط ثبت نام دارد و فاقد انتخاب واحد می باشد. برای رفع این مشکل اگر دوره باز باشد، فقط کافی است که ثبت نام این شخص را لغو نماییم اما اگر دوره بسته باشد باید از طریق اصلاح سابقه، ثبت نام این دانش آموز را حذف کرد.

5) خطای مدرسه ناشناخته:

وقتی سوابق دانش آموز انتقالی دریافت می شود اما سابقه آن مدرسه در دانا وجود ندارد این خطا رخ می دهد. به محض این که اطلاعات مدرسه از طریق دریافت مشخصات آموزشگاه، دریافت شود مشکل برطرف می شود.

6) برای این دانش آموز در این سال دوره سابقه تکراری وجود دارد:

به احتمال زیاد این دانش آموز در این سال یا دوره در یک مدرسه دیگر بوده و سپس به مدرسه شما منتقل و ثبت نام مجدد شده است. بعد از ثبت نام در مدرسه جدید با دریافت کد انتقال سابقه مدرسه قبلی نیز دریافت شده است. در این صورت سابقه اضافه را باید حذف نمود.

7) وضعیت تحصیلی در پایان سال نا مشخص است:

بعضی از دروس فاقد نمره می باشند که در این حالت باید وضعیت آن ها مشخص شود یعنی یا نمره وارد شود و یا در صورت غایب بودن غیبت ثبت شود.

8) در فایل اصلی مربوط به دوره بزرگسال پایه روزانه ثبت شده است:

پایه دانش آموزانی که در مدارس بزرگسال درس می خوانند باید بزرگسال باشد چون این دانش آموزان فاقد پایه می باشند، پس برای اصلاح از قسمت اصلاح سوابق وارد شده و پایه دانش آموز را از دوم یا سوم به بزرگسال تغییر می دهیم.

توجه: با تغییراتی که در دانا با نگارش های جدید صورت گرفته است ممکن است بعضی از خطاهای فوق الذکر دیگر رخ ندهد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۹
فایز شفیعی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.